Tickets verkopen blijft lastig, vooral nu we ons in een wereld met corona bevinden. Als organisator wil je het liefste zoveel mogelijk tickets verkopen, dan wel niet uitverkocht raken. Aangezien wij hier, als ticketingsysteem, ook enorm blij van worden helpen wij organisatoren graag met de verkoop van tickets. Hieronder geven wij dan ook een aantal tips waardoor jij meer tickets kan verkopen, zelfs in deze tijden met corona!
Tegenwoordig maakt iedere organisator gebruik van de online wereld om het evenement te promoten. Dit is nog belangrijker geworden dan voorheen. Aangezien we de afgelopen maanden hebben gemerkt dat bijna alles online kan, maken steeds meer mensen gebruik van de online wereld. Hierop worden de meeste mensen bereikt. Maak dus efficiënt gebruik van alle voordelen die hieruit komen. Communiceer regelmatig over jouw evenement, refereer duidelijk naar de ticketshop, deel voldoende informatie, creëer interactie met volgers en maak een Facebook event aan.
Werk samen met andere bedrijven en organisaties uit verschillende branches, ook wel partners genoemd. Denk dan aan een samenwerking met een restaurant die het avondeten op jouw evenement verzorgd, een hotel die voor een overnachting in de buurt zorgt of een bar die de drankjes regelt. Hiermee krijgen bezoekers een betere eventervaring en organiseer jij hét perfecte evenement voor de bezoekers. Daarnaast zorgen samenwerkingen voor meer bereik wat uiteindelijk resulteert in meer ticketkopers! Partners halen namelijk ook voordelen uit een goede ticketverkoop. Zij zullen de social media berichten sneller delen en wellicht plaatsen zij ook zelf berichten over het evenement. Perfect voor jou als organisator want zo krijgt jouw bericht en evenement meer bereik.
Een goede voorverkoop is het halve werk. Als organisator is het van belang te weten hoe veel bezoekers er op het evenement komen. Hierdoor krijg je duidelijk inzicht in de begroting en kan je de Corona maatregelen makkelijker toepassen. Inzicht krijg je door een goede online ticketverkoop. Zorg er wel voor dat bezoekers voordelen krijgen bij de online (voor)verkoop. Maak bijvoorbeeld gebruik van GO-tickets. Middels ons ticketingsysteem voorkom je bijvoorbeeld wachtrijen door de inzet van tijdvakken, kan je kortingen toepassen op verschillende ticketsoorten en kunnen bezoekers reserveren waardoor ze gegarandeerd zijn van een plekje. Deze extra’s zorgen voor een goede verkoop en blije bezoekers. Deze blije bezoekers zorgen weer voor een stijging van de naamsbekendheid doordat zij enthousiast over het evenement kunnen praten!
Begin op tijd met de verkoop van tickets. Tegenwoordig zijn we steeds drukker, zelfs in de corona periode weten we onze agenda’s nog vol te plannen. Het is dus van belang dat mensen op tijd weten wanneer er een tof evenement aankomt. Daarnaast is het voor technische redenen ook goed om op tijd te beginnen met jouw verkoop. Een website of ticketshop hoog in de ranking van Google krijgen heeft namelijk wat tijd nodig. Verkoop daarnaast ook zo lang mogelijk door. Last-minute bestellingen komen steeds vaker voor, vooral nu. Wanneer de maatregelen ineens versoepeld worden, willen mensen sneller naar een evenement. Laat de verkoop dus doorlopen tot vlak voor je evenement.
We kunnen nog wel even verder gaan met het geven van tips voor een perfecte verkoop van jouw tickets, dit zijn er pas een paar. De belangrijkste tip die wij je kunnen meegeven is: maak gebruik van het GO-tickets systeem! Wij zorgen voor een perfecte verkoop waarbij het systeem voor zowel de verkoper als de koper eenvoudig te gebruiken is. Daarnaast spelen wij goed in op de maatregelen rondom Corona.
Benieuwd Wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op. Wij bespreken alle mogelijkheden graag uitgebreid samen met jou zodat jij een perfecte ticketverkoop hebt!
Terug naar blogSupport & contentbeheer
Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.
Meer over onze werkwijze