Handleiding

Handleiding van GO-tickets waarin alle mogelijkheden staan beschreven.

Dashboard
  • Naam Organisatie 

Dit is die naam van jullie organisatie die ook op de orderbevestiging onderin komt te staan.

  • Logo

De afbeelding die hier is toegevoegd komt terug bovenaan de orderbevestiging. Wil je deze afbeelding wijzigen, stuur dan een mail naar ons en wij zullen dit voor je aanpassen.

  • Contactpersoon 

Dit is de enige persoon die wijzigingen aan ons mag doorgeven. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Straat + huisnummer
  • Postcode
  • Plaats

Mochten wij ooit iets opsturen dan wordt het naar dit adres gestuurd.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • E-mail
  • Telefoon

Als er vragen binnenkomen van ticketkopers zullen wij deze doosturen naar de gegevens die hier staan. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Rekeningnummer (IBAN)
  • Rekeninghouder

Wil je graag jouw rekeningnummer wijzigen klik dan op Bankrekening wijzigen. Je kunt hier zelf een ander rekeningnummer met rekeninghouder naam invoeren. Controleer na opslaan altijd even of het juiste rekeningnummer is opgeslagen. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Algemene voorwaarden URL

Je kunt algemene voorwaarden toevoegen aan de ticketshop. De algemene voorwaarden dien je zelf op te stellen en te plaatsen op je eigen website. Daarna kun je ons een mail sturen met de algemene voorwaarden link. Deze zullen wij op organisatieniveau toevoegen, dit geldt dan voor al je evenementen. De ticketkoper moet eerst akkoord gaan met de algemene voorwaarden alvorens ze over kunnen gaan tot betaling.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Kvk-nummer
  • Btw-nummer
  • Standaard btw-tarief
  • Klantfactuurnr. formaat

Voor zakelijke klanten is het mogelijk om de factuurmodule aan te zetten. Wil je graag de factuurmodule aan hebben dan mag je ons hierover mailen met de bovenstaande gegevens. Wij zullen dan de factuurmodule aanzetten, de ticketkoper krijgt dan bij zijn orderbevestiging een link naar de factuur.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Uitbetaalfrequentie

Standaard staat de uitbetaling op maandelijks. Dit betekent dat je, alles wat je de maand ervoor verkocht hebt, de 15 e van de maand uitbetaald krijgt. Wil je graag iedere week over je ticketgelden beschikken dan kun je dit doorgeven aan ons. Je zult dan elke maandag worden uitbetaald. Wij zullen je dan op de wekelijkse lijst van uitbetaling zetten, dit is geheel kosteloos.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

  • Geboortedatum
  • Postcode (als deze aanstaat kun je zien waar jouw ticketkoper vandaan komt)
  • Telefoonnummer
  • Geslacht

Deze velden staan standaard uit. De reden hiervan is dat ticketkopers sneller online tickets bestellen wanneer ze minder moeten invullen. Wil je toch graag 1 van bovenstaande velden activeren geef dit aan ons door. Let wel op dat het dan een verplicht veld voor de ticketkoper is.

  • Toegestane betaalmethodes

De standaard betaalmogelijkheid is iDEAL, hier zitten geen extra kosten aan verbonden. 

Heb je ook ticketkopers uit het buitenland dan kun je bij ons kiezen voor buitenlandse betaalmogelijkheden. Wij kunnen de volgende betaalmethodes activeren:

  • Creditcard (+1,8% binnenland en +2,8% buitenland)
  • Bancontact / Mistercash (hier zitten geen extra kosten aan verbonden)
  • SofortBanking (+0,9%)
  • PayPal 

De kosten worden altijd doorberekend naar de ticketkoper, dat is een x aantal % over de ticketprijs. Wil je gebruik maken van één of meerdere betaalmogelijkheden? Neem dan contact met ons op. 

  • Hoe kan ik sub-tickets gebruiken?

Maak je bijvoorbeeld gebruik van munten tickets of parkeerkaarten? Dan zorgen sub-tickets voor een mooie toegevoegde waarde in de ticketshop. Je kunt hierbij een ticketsoort koppelen aan een ander ticketsoort. 

Stel je voor dat je alleen een parkeerkaart mag kopen als je ook een entreeticket koopt. Dan kun je dit hier heel gemakkelijk invoeren.

In onderstaande afbeelding zie je dus aangevinkt 1 entree ticket en daaronder de sub-ticket parkeerkaart.

 Parkeerkaart toevoegen

  • Kan PartyPay per evenement aangezet worden?

Ja, wij hebben een samenwerking met Partypay.nl, een innovatieve en efficiënte betaaloplossing speciaal ontworpen voor festivals en evenementenlocaties. PartyPay kan eenvoudig per evenement worden geactiveerd, zodat het flexibel inzetbaar is voor jouw specifieke behoeften.

Voordelen van PartyPay:

  • Snelle en soepele betalingen: PartyPay versnelt de afhandelingssnelheid bij bars, foodtrucks en andere verkooplocaties, waardoor lange wachtrijen worden verminderd.
  • Volledig contactloos: De oplossing ondersteunt contactloze betalingen, wat niet alleen veilig en hygiënisch is, maar ook aansluit bij de voorkeuren van moderne bezoekers.
  • Inzicht in transacties: Organisatoren krijgen toegang tot real-time rapportages, zodat je altijd zicht hebt op omzet en trends tijdens het evenement.
  • Minder cashmanagement: Met PartyPay heb je minder te maken met contant geld, wat zorgt voor een veiligere werkomgeving en minder administratie achteraf.
  • Gebruiksvriendelijk voor bezoekers: Het systeem is eenvoudig te gebruiken voor bezoekers, wat bijdraagt aan een positieve ervaring tijdens jouw evenement.

Door deze voordelen biedt PartyPay een moderne oplossing die jouw evenement niet alleen efficiënter maakt, maar ook een betere ervaring biedt aan je bezoekers. Neem contact met ons op voor meer informatie of om PartyPay voor jouw volgende evenement te activeren!

  • Kan BCC mail ontvangen van iedere bestelling?

Je kunt ervoor kiezen om een BCC mail te ontvangen van iedere geplaatste bestelling van je evenement.

  • Administratiekosten per automatisch ticket

Dit zijn de kosten voor een online gekocht ticket. De kosten voor iDEAL zitten hierbij in. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Administratiekosten per handmatig toegevoegd ticket

Dit zijn de kosten voor een handmatig aangemaakt ticket. Een handmatige ticket is een ticket die jij als beheerder hebt aangemaakt in het dashboard of als beheerder in de online shop door de betaling over te slaan.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Administratiekosten per gratis ticket

Dit zijn de kosten voor een gratis ticket. Een gratis ticket is een ticket waar geen betaling aan zit gekoppeld. Denk bijvoorbeeld aan een ticket die op 0,00 staat of een ticket die gekocht is met 100% korting via een kortingscode.

  • Bestaande gebruikers

Je ziet hier de naam, het e-mailadres en de rol van de bestaande gebruikers. Wil je graag iemand als gebruiker toevoegen geef dit dan aan ons door, wij zullen ervoor zorgen dat de nieuwe gebruiker een activatie link ontvangt. Daar waar het ✔  achter staat is de hoofdgebruiker en contactpersoon in het systeem.

Beheerder: Deze heeft toegang tot alle opties in het dashboard. 

Ticketinspecteur: Deze heeft alleen toegang om de evenementen in te zien en om de QR code voor het scannen te kunnen inscannen.

Evenementen

Hier staan al jouw aankomende evenementen. Daarnaast kun je hier ook zien hoeveel tickets er zijn verkocht. 

Hieronder worden de 4 symbolen kort uitgelegd die je ziet staan achter je evenement

Details Details

  • klik hierop om je evenement details te bekijken

Bewerken Bewerken

  • klik hierop om je evenement te bewerken

Verkochte tickets beheren Verkochte tickets beheren

  • klik hierop om te zien wie er tickets hebben gekocht voor jouw evenement

Kaart bekijken Kaart bekijken (alleen te zien als optie postcode verplicht aan staat)

  • klik hierop om te zien waar je ticketkopers vandaan komen

Deactiveren Deactiveren

  • Klik hierop om een evenement te deactiveren, dit kan alleen wanneer en nog geen tickets zijn verkocht voor het evenement

Hier staan al jouw evenementen die op dit moment in de verkoop zijn, daarnaast kun je hier ook zien hoeveel tickets er zijn verkocht.  

Hieronder worden de 4 symbolen kort uitgelegd die je ziet staan achter je evenement

Details Details

  • klik hierop om je evenement details te bekijken

Bewerken Bewerken

  • klik hierop om je evenement te bewerken

Verkochte tickets beheren Verkochte tickets beheren

  • klik hierop om te zien wie er tickets hebben gekocht voor jouw evenement

Kaart bekijken Kaart bekijken (alleen te zien als optie postcode verplicht aan staat)

  • klik hierop om te zien waar je ticketkopers vandaan komen

Deactiveren Deactiveren

  • Klik hierop om een evenement te deactiveren, dit kan alleen wanneer en nog geen tickets zijn verkocht voor het evenement

Hier staan al jouw evenementen die in de toekomst in de verkoop gaan daarnaast kun je hier ook zien hoeveel tickets er zijn verkocht.  

Hieronder worden de 4 symbolen kort uitgelegd die je ziet staan achter je evenement

Details Details

  • klik hierop om je evenement details te bekijken

Bewerken Bewerken

  • klik hierop om je evenement te bewerken

Verkochte tickets beheren Verkochte tickets beheren

  • klik hierop om te zien wie er tickets hebben gekocht voor jouw evenement

Kaart bekijken Kaart bekijken (alleen te zien als optie postcode verplicht aan staat)

  • klik hierop om te zien waar je ticketkopers vandaan komen

Deactiveren Deactiveren

  • Klik hierop om een evenement te deactiveren, dit kan alleen wanneer en nog geen tickets zijn verkocht voor het evenement

Hier staan alle evenementen die ooit zijn aangemaakt, maar al zijn afgelopen. 

Hieronder worden de 4 symbolen kort uitgelegd die je ziet staan achter je evenement

Details Details

  • klik hierop om je evenement details te bekijken

Bewerken Bewerken

  • klik hierop om je evenement te bewerken

Verkochte tickets beheren Verkochte tickets beheren

  • klik hierop om te zien wie er tickets hebben gekocht voor jouw evenement

Kaart bekijken Kaart bekijken (alleen te zien als optie postcode verplicht aan staat)

  • klik hierop om te zien waar je ticketkopers vandaan komen

Activeren Activeren

  • Klik hierop om een evenement te activeren, dit kan alleen wanneer en nog geen tickets zijn verkocht voor het evenement
Nieuw evenement aanmaken
  • Informatie evenement

Naam evenement

Vul hier de naam van je evenement in. Deze is zichtbaar in de shop en op het ticket. 

 Naam evenement

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Evenement afbeelding

Dit is de afbeelding die de ticketkoper in de ticketshop ziet staan. 

Ticketshop

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Beschrijving in shop

Geef hier een korte omschrijving van je evenement. Deze is zichtbaar in de ticketshop en niet op het ticket. 

 Omschrijving evenement

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

(1) Beschrijving op ticket 

Hier kun je een korte omschrijving neerzetten wat op het ticket leesbaar is. 

(2) Locatie 

Je kunt hier de locatie neerzetten die zichtbaar is op het ticket.

Postcode

Vul hier de postcode in, deze zal niet zichtbaar zijn op het ticket. 

(3) Startdatum en -tijd evenement 

Vul hier in op welke datum het evenement start en vanaf hoe laat. Dit zal zichtbaar zijn op het ticket indien dit niet uitgevinkt is bij ticketopmaak. 

(4) Einddatum en -tijd evenement

Vul hier in op welke datum het evenement is afgelopen en hoe laat. Dit zal zichtbaar zijn op het ticket indien dit niet uitgevinkt is bij ticketopmaak. 

  • Voorbeeld ticket waar bovenstaande punten zichtbaar zijn.

Voorbeeld ticket

Telefoonnummer ticketshop
Hier kun je een telefoonnummer invoeren, deze zal zichtbaar zijn in de shop.

E-mailadres ticketshop
Hier kun je een e-mailadres invoeren, deze zal zichtbaar zijn in de shop

Website ticketshop
Hier kun je een link van een website invoeren, deze zal zichtbaar zijn de shop

Locatie ticketshop
Deze optie kun je aanvinken, er zal dan een Google Maps kaart zichtbaar worden in de shop

Locatie en contactgegevens

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Informatie URL

Hier vul je de URL in waar je de ticket koper naar toe wil verwijzen voor meer informatie over het evenement. Denk hierbij aan de website of social media pagina. Dit zal ook op het ticket zichtbaar zijn en in de orderbevestiging die de ticket koper ontvangt in zijn mail.


Aankoop voltooid URL

Hier vul je de URL in waar je wil dat de ticketkoper heen zal worden geleid als ze een ticket hebben gekocht. Dit kan bijvoorbeeld je website of social media pagina zijn. 

Aankoop voltooid

Als de ticketkoper op afronden klikt, dan zal die naar de aankoopvoltooid URL gaan die is ingevoerd.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Startdatum en -tijd ticketverkoop

Geef hier aan op welke datum de kaartverkoop begint en hoe laat deze start. Als de startdatum in de toekomst staat dan zul je de tekst zien staan ” helaas kunt u momenteel geen ticket bestellen” zie onderstaande afbeelding. Als je datum en tijd invoert in het verleden dan kun je direct tickets verkopen.

Einddatum en -tijd ticketverkoop

Geef hier aan tot welke datum de kaartverkoop loopt en tot hoe laat. Als de ingevoerde datum en tijd is bereikt,  zal de ticketshop gesloten zijn en krijg je de volgende tekst te zien: “Helaas kunt u momenteel geen tickets bestellen ” zie afbeelding hieronder.

Einddatum en -tijd

Administratiekosten inbegrepen in de prijs

  • Nee, vermeld apart

Kies deze optie als je de administratiekosten wil doorberekenen naar de ticketkoper. Als een ticket bijvoorbeeld € 10,- kost dan zal de ticketkoper € 11,21 per gekocht ticket betalen. 

In het overzichtsscherm van de ticketkoper zal het volgende dan staan:

 Administratiekosten

  • Ja, tel bij de ticketprijs op

Kies deze optie als je wilt dat de ticket koper niets ziet van de administratiekosten. Als een ticket bijvoorbeeld € 10,- is en je wilt dat de ticketkoper € 10,- betaald. Je dient dan wel bij de ticketsoorten de ticketprijs – de servicekosten in te voeren. Vul bij dit voorbeeld dan € 8,79 in aangezien je wilt dat de ticket koper € 10,- betaald. 

In het overzichtsscherm van de ticketkoper zal het volgende dan staan:

 Overzicht

Ticket op naam:
Door deze optie aan te vinken, moet de ticketkoper zijn gegevens per persoon invoeren. Dus stel iemand een ticket voor iemand anders, moeten de gegevens van de tweede persoon ook ingevoerd worden. Je kunt ervoor kiezen of je ook graag het e-mailadres per persoon wilt uitvragen.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Verberg evenement in overzichtsscherm

Als je gebruikt maakt van evenementenoverzicht * dan zullen hier alle evenementen die je aanmaakt in komen te staan. Als je een evenement aanmaakt die daar niet in mag staan vink je hier aan: Ja, enkel bezoekers die de verkoop URL van uw evenement weten kunnen tickets kopen.

* Evenementenoverzicht 

Het evenementenoverzicht is een link waarin alle actieve evenementen staan. Je kunt de link vinden door in het dashboard te klikken op Dashboard bovenin. Je ziet daar aan de rechterzijde Mogelijke acties staan. Daar staat Bekijk evenementenoverzicht. Als je hier op klikt, heb je de verkoop URL voor alle actieve evenementen. Door in de zoekbalk de link te kopiëren heb je hiervan de verkoop URL die je kan plaatsen op je website en/of social media kanalen. Zie hieronder voorbeeld van het evenementen overzicht.

Evenementenoverzicht

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Toegangslijst

Heb je een besloten evenement of wil je bepaalde bezoekers voorrang geven op de kaartverkoop, dan is de toegangslijst module zeer geschikt. Je kunt een lijst met codes (bijv. lid of plaatsnummers) uploaden in een csv-bestand. De ticketkoper zal dan eerst zijn code moeten invoeren alvorens ze een ticketsoort kunnen aanklikken. Hierdoor voorkom je dat onbevoegde mensen tickets kopen voor jouw evenement.  Elke code is 1 keer te gebruiken.

Hieronder laten wij zien hoe dit eruit ziet in de ticketshop.

Toegangslijst

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Toon organisatienaam-veld

Je vinkt deze optie aan als je een zakelijk evenement organiseert en wil  dat de ticketkoper zijn organisatienaam vermeld. De ticketkoper moet dan ook zijn organisatienaam invoeren als verplicht veld. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Gebruik maken van sub-tickets?

Deze functie zal zichtbaar zijn als je bij ons hebt aangevraagd sub-tickets te willen gebruiken. Wil je gebruik maken van sub-tickets dan dien je deze aan te vinken. 

Hieronder een korte uitleg wat een sub-ticket precies is. 

Maak je bijvoorbeeld gebruik van munten tickets of parkeerkaarten dan is dit een hele mooie toegevoegde waarde in de ticketshop. Je kunt dan een ticketsoort koppelen aan een andere ticketsoort. 

Stel je voor dat je alleen een parkeerkaart mag kopen als je ook een entreeticket koopt. Dan kun je dit hier heel gemakkelijk invoeren.

In onderstaande afbeelding zie je alleen de entreeticket staan. Als men nu 1 ticket aanvinkt zal daarna de parkeerticket zichtbaar worden. 

 Sub-tickets

In onderstaande afbeelding zie je dus aangevinkt 1 entree ticket en daaronder de sub-ticket parkeerkaart.

Sub-tickets

Dit is een optie die standaard niet in het dashboard staat. Neem contact met ons op als je hier gebruik van wilt maken.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Ticketsoorten koppelen

Met deze functie kunnen tickettypen in een groep aan elkaar worden gekoppeld. Ticket A en Ticket B zijn bijvoorbeeld aan elkaar gekoppeld, dan kun je maar 1 van de 2 kiezen en niet beide.

Gegevens controleren

Als je deze optie aanvinkt, komt er een overzicht vlak voor het betalen, waar de ticketkoper zijn ingevulde gegevens kan inzien.

Gegevens controleren

De gegevens, geboortedatum, geslacht, postcode en telefoonnummer kunnen wij op aanvraag voor je activeren.

Max. aantal tickets per bestelling
Deze functie zal zichtbaar zijn als je bij ons hebt aangevraagd hiervan gebruik te willen maken. Als hier bijvoorbeeld het getal 4 is ingevoerd, kunnen er niet meer dan 4 tickets in 1 bestelling worden besteld.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Socials 

Google Tag Manager Container ID

De google tag manager kun je gebruiken om bijvoorbeeld Google Analytics of de Facebook pixel toe te voegen aan de shop.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Mag dit evenement gebruikt worden voor onze media?

Wij plaatsen af en toe berichten op onze social media kanalen over evenementen. Als je deze optie aanvinkt dan mogen wij jouw evenement promoten op onze website en social media kanalen. Het kan ook zijn dat iemand vanuit GO-tickets contact opneemt voor een blog, interview etc. 

Meerdere data tonen in shop
Als je evenement meerdere dagen duurt, kun je de tijden per dag aangeven in de shop.
Je vinkt de optie: Meerdere data tonen in shop, aan.
Als je dan op de volgende stap klikt, kun je de de tijden per dag instellen.
Ticketsoort

Dit ziet er al volgt uit in shop:
Ticketsoort

Belangrijke informatie!!
Als eerste leggen wij onderstaande button uit. Als je een ticketsoort aanmaakt is het belangrijk dat je op de roze button ‘ticketsoort opslaan’ klikt. Heb je een aanpassing gedaan bij je ticketsoort klik dan ook weer eerst op ticketsoort opslaan. Daarna ga je verder met volgende stap tot evenement is opgeslagen.

Ticketsoort

Naam ticketsoort

Je kunt de ticketsoorten een eigen naam geven. Zie voorbeeld hieronder waar dit terugkomt in de ticketshop.

Ticketsoort
Beschrijving in shop

Per ticketsoort geef je ook een beschrijving wat de ticketsoort bijvoorbeeld precies inhoudt. Zie voorbeeld hieronder hoe dit eruit ziet in de ticketshop.
Ticketsoort
Je kunt ervoor kiezen om de beschrijving het ticket meteen zichtbaar te laten worden in de shop, of dat de beschrijving pas zichtbaar is naar het klikken op het pijltje naast de naam van het ticketsoort.
Ticketsoort

Beschrijving op ticket
Je kunt per ticketsoort een eigen omschrijving maken die op het specifieke ticket komt. Stel je voor je hebt VIP tickets dan kun je bij de beschrijving neerzetten wat een VIP ticket precies inhoud.  Zie voorbeeld waar de tekst zal verschijnen op het ticket. (indien leeg wordt de evenementenbeschrijving gebruikt die is ingevoerd bij basisgegevens).

Prijs
Hier vul je de prijs in van het ticketsoort. 

Heb je bij administratiekosten inbegrepen in prijs *Nee, vermeld apart? Vul hier dan het bedrag in wat de ticketkoper moet betalen. De administratiekosten komen er dan nog bij bovenop zie voorbeeld hieronder.
Ticketsoort
Heb je bij administratiekosten inbegrepen in prijs *Ja, tel bij ticketprijs op? Vul hier dan het bedrag in – de servicekosten zodat de ticketkoper niks ziet van de administratiekosten zie voorbeeld hieronder.
Ticketsoort


Aantal beschikbare tickets
Geef hier aan hoeveel tickets er in totaal verkocht kunnen worden. Zodra dit aantal is bereikt zal het ticketsoort licht grijs worden en kan deze niet meer verkocht worden.  Indien je de tekst hebt ingevuld bij basisgegevens wanneer een ticketsoort is uitverkocht, zal deze hier komen te staan en zal het ticketsoort licht grijs worden.

Max. aantal tickets per bestelling
Standaard staat deze op max. 10 tickets per bestelling. Je kunt deze ook naar een lager aantal instellen zodat men bijvoorbeeld niet meer dan een x aantal tickets per bestelling kan bestellen.

Min. aantal tickets per bestelling
Moet iemand een bepaald tickets soort in ieder geval kopen dan zet je deze op 1. Deze ticketsoort moeten ze dan kopen in de shop aangezien de ticketkoper deze niet op 0 kan zetten.

Waarschuwing aan bezoekers vanaf
Als je bijvoorbeeld 100 tickets hebt en wil dat de bezoeker ziet dat er nog 10 of minder tickets beschikbaar zijn, dan vul je hier het getal 10 in. Je zult dan het volgende in de ticketshop zien,  zie afbeelding hieronder.
Ticketsoort

Heeft het ticket een afwijkende header?
Je kunt een algemene header toevoegen, maar je kunt ook voor deze optie per ticketsoort kiezen. Je kunt dan per ticketsoort een eigen header toevoegen zodat je bij het scannen aan de header al goed kunt zien om welk ticketsoort het gaat. Hieronder op de afbeelding kun je zien waar de header zich bevindt op de ticket.

Startdatum en einddatum-tijd ticketsoort
Wil je graag dat een ticketsoort vanaf een bepaalde dag en tijd zichtbaar of onzichtbaar wordt in de shop? Dan kan je dit hier gemakkelijk instellen. Je kunt ook meteen een tekst toevoegen als een ticketsoort is verlopen. Indien je deze leeg laat zal er ‘Niet beschikbaar’ komen te staan in de shop.

Ticketsoort verbergen in shop
Heb je een ticketsoort aangemaakt die niet zichtbaar mag zijn in de onlineshop dan kun je op het oogje klikken aan de rechterkant van het een ticketsoort. Er komt dan een streep doorheen te staan. Deze optie wordt vaak gebruikt als je bijvoorbeeld handmatige sponsorkaarten/vrijkaarten wilt aanmaken en versturen.

Volgorde in ticketsoorten overzicht
Heb je verschillende ticketsoorten aangemaakt, dan kun je deze gemakkelijk slepen in de volgorde hoe je het wilt hebben staan. Dit doe je door je muis op het ticketsoort vast te houden en naar boven of naar beneden te slepen.

Ticketsoort
Deze button is zoals bovenaan omschreven erg belangrijk. Als je een ticketsoort hebt aangemaakt of hebt aangepast dien je de ticketsoort op te slaan door op deze button te klikken. Daarna kun je pas naar Volgende stap anders heeft het systeem het niet onthouden en kun je of niet verder of er is niks aangepast.

óf

Ticketsoort
Je kunt hier een eerder gemaakte ticketsoort aanvinken en de bestaande ticketsoort toevoegen.

Aantal uren scanbaar na begintijd evenement
Hier kun je aangeven hoeveel uur de ticketsoort scanbaar is op het evenement.

Kortingscodes

Hoeveel codes heeft u?

  • Eén code
  • Meerdere codes

Je kunt hier dus voor 2 opties kiezen. Heb je weinig codes, dan kun je deze handmatig invoeren. Mocht je nu een lijst hebben met heel veel verschillende codes, gebruik dan voor de opties meerdere codes invoeren. Je kunt jouw codes dan uploaden met een txt-bestand met één code per regel. 

Code
Dit is de naam/code hoe jij jouw kortingscodes wilt noemen en die de ticketkoper moet invoeren. Let op de code is bij het invoeren hoofdletter gevoelig.

(Als voorbeeld gebruiken wij kortingscodes TestGO1 en TestGO2)

Korting
Je kunt kiezen uit een bedrag korting of een percentage korting.

(Als voorbeeld gebruiken wij 20% korting)

Van toepassing op
Hierbij heb je 2 opties

  • Duurste gekochte ticket

Als je voor deze optie kiest dan krijgt de ticketkoper na het invoeren van de kortingscode korting op het duurst gekochte tickets. Stel je voor dat er 2 tickets besteld worden van het duurst gekochte ticket krijgt de ticketkoper op 1 ticket 20% korting. Zie voorbeeld hieronder waarbij gebruik is gemaakt van de kortingscodes TestGO1 met 20% korting.
Ticketsoort

  • Bepaalde ticketsoort 

Als je kiest voor deze optie krijgt de ticketkoper op het ticketsoort die je hebt geselecteerd korting. Stel je voor dat er 2 tickets besteld worden van een bepaald ticketsoort, krijgt de ticketkoper op beide tickets 20% korting. Zie voorbeeld hieronder waarbij gebruik is gemaakt van de kortingscodes TestGO2 met 20% korting.Ticketsoort

Max. aantal keer te gebruiken
Geef hier aan of een code 1 keer of meerder keren bruikbaar is. Als er geen maximum is kun je dit veld leeg laten.

Heb je de kortingscode aangemaakt klik dan op onderstaande button:

Ticketsoort

Dan zul je in onderstaande zien wanneer de kortingscode(s) is toegevoegd
Ticketsoort

 

Ticketopmaak

Heeft het ticket een header? 
Klik hier Ja aan om een header toe te voegen. Deze header komt op alle e-tickets te staan, tenzij je bij ticketsoorten een eigen header bij een specifieke ticketsoort hebt gezet. 

Ticket header afbeelding
Om je e-ticket meer in eigen style te krijgen is het mooi om de tickets een header te geven. Deze afbeelding komt op de e-ticket te staan, de afmeting hiervan is 900 x 240 px. 

Heeft het ticket sponsors?
Klik hier Ja aan als je graag sponsoren wil toevoegen aan je e-ticket. Je kunt dan een afbeelding toevoegen, de afmeting hiervoor is 794 x 100 px. 

Sponsors afbeelding
Wil je meerder sponsoren toevoegen maak dan een balk aan in de juiste afmeting en zet hier de sponsorafbeeldingen in. Let op dat de afbeelding het juist formaat heeft 794 x 100 px. 

Voorbeeld e-ticket:
Ticketsoort


Evenement start- en einddatum tonen?
Wil je graag dat de start- en einddatum niet getoond worden op het ticket vink deze dan uit.

 

Extra vraag

Soort

Je kunt hier 2 opties kiezen:

  • Vrije invoer

Kies deze optie als je wil dat de ticketkoper zelf een antwoord mag typen.

  • Dropdown

Kies deze optie als je de antwoorden van te voren al wil invoeren. De ticketkoper hoeft alleen maar een optie aan te klikken.


Vraag

Zet hier de vraag die je graag aan de ticketkoper wil stellen.

Antwoord vereist?
Hier heb je 2 opties:

  • Ja

Kies deze optie als een vraag verplicht is om te beantwoorden.

  • Nee 

Kies deze optie als een vraag niet verplicht is te beantwoorden.

Extra vragen
Alle vragen die je in de bovenstaande stappen hebt ingevoerd zullen hier zichtbaar zijn. Wil je een vraag aanpassen, klik dan op het  Ticketsoort logo. Als je een vraag wil verwijderen klik je op het Ticketsoortlogo.

Extra vraag weergeven op ticket
Als je deze optie hebt aangevinkt, dan zul je de extra vraag weerzien op het ticket.

Informatie evenement
Op deze pagina kun je alles wat je hebt ingevoerd nog een keer doorlopen. Zodra je onderin klikt op evenement opslaan staat je evenement in het dashboard. Geen zorgen als iets nog niet goed staat, want je kunt dit gewoon weer aanpassen.

Zodra je op evenement opslaan hebt geklikt kom je op de volgende pagina:

Ticketsoort
Je evenement is nu opgeslagen, je kunt nu kaarten verkopen voor je evenement. De verkoop URL kun je kopiëren en plaatsen op je website of social media kanalen.


Om zelf de ticketshop te bekijken, klik je op Ga naar ticketverkoop.

Financieel
Verkoopcijfers

Verkochte tickets voor evenementen
Hieronder kun je in de afbeelding zien wat voor informatie je op deze pagina kunt vinden.
Ticketsoort
Als de geboortedatum en geslacht wordt uitgevraagd kun je dit mooi weerzien in onderstaande cirkeldiagram.
Ticketsoort

Tickets toevoegen

Handmatig verkochte tickets toevoegen

Tickets

  • Evenement

Selecteer hier je evenement waarvoor je handmatige tickets wilt aanmaken.

  • Ticketsoort

Selecteer hier je ticketsoort waarvoor je handmatige tickets wilt aanmaken.

  • Aantal tickets

Geef hier het aantal tickets in dat je handmatig wilt aanmaken. Let op, als je handmatige tickets aanmaakt ziet het systeem het ook als een verkocht ticket hier zitten kosten aan verbonden.


Persoonsgegevens

  • Voornaam

Vul hier de voornaam in waarvoor het handmatige ticket is. (Maak je sponsor tickets aan voor een bedrijf, vul hier dan bv de bedrijfsnaam in.)

  • Achternaam

Vul hier de achternaam in waarvoor het handmatige ticket is.  (Maak je sponsor tickets aan voor een bedrijf, vul hier dan bv de soort ticket in, sponsor ticket, VIP ticket, vrijkaart etc.)

  • E-mailadres

Vul hier het e-mailadres in waarvoor het handmatige ticket is. (Maak je sponsor tickets aan voor een bedrijf vul hier dan het algemene e-mail adres in dit komt namelijk ook terug op het ticket)

Controleer alles eerst goed en klik daarna op onderstaande button Tickets toevoegen
Ticketsoort

Niet goed ingevoerd klik dan op de tekst onder de button
Ticketsoort

Daarna krijg je een scherm waarop staat handmatige ticket(s) toegevoegd.
Daar staat ook de button

Ticketsoort

Hier kun je op klikken en dan komt er een ZIP-bestand van de aangemaakte tickets. Dit kan je dan toesturen naar de drukker, zodat deze codes op hardcopy tickets gedrukt kunnen worden. Zie afbeelding hieronder hoe deze pagina eruitziet.
Ticketsoort
BELANGRIJK Als je handmatige tickets hebt aangemaakt dan worden deze niet automatisch verzonden. Om deze tickets te verzenden kun je kiezen uit de volgende 2 opties:

  • Klik op je evenement in het dashboard
  • Klik aan rechterzijde bij mogelijke acties op verkochte tickets
  • scrol naar beneden en boven in staan de laatst bestelde/aangemaakte tickets (handmatige tickets zijn te herkennen aan het handje ervoor)
  • Nu kun je aan rechterzijde van iedere ticket klikken op het envelop
  • Daar kun je mailadres controleren of aanpassen en klikken op Ja, versturen
  • Is het envelopje roze? Dan is het ticket bezig met verzenden. Is het envelopje groen? Dan is het ticket verzonden.

Om meerdere tickets in 1 keer te versturen kun je op de volgende manier doen:

  • Klik op je evenement
  • Klik aan rechterzijde bij mogelijke acties op verkocht tickets
  • scrol naar beneden en en bovenin staan de laatst bestelde/aangemaakte tickets (handmatige ticket zijn te herkennen aan het handje ervoor)
  • Klik aan voorzijde de vierkantjes aan van de tickets die je wilt versturen
  • Klik nu op tickets printen
  • I.p.v printen klik je op tickets opslaan als PDF
  • Nu kun je met je eigen mail de tickets versturen in 1 bestand
Overige veelgestelde vragen van organisaties

Jazeker en het enige wat je hoeft te doen is ons een mail sturen zodat wij dit kosteloos voor jou kunnen aanpassen. De mail mag je sturen naar info@go-tickets.nl.

Je kunt als beheerder gerust wat tickets aanmaken door bij de ticketshop de betaling als beheerder over te slaan. Download onze gratis app voor iOS en Android en scan je ticket. Heb je alles getest vergeet dan niet om een mail naar ons te sturen zodat wij de test tickets kunnen verwijderen. Anders ziet het systeem het als aangemaakt tickets en zitten er kosten aan verbonden.

Je kunt bij ons kosteloos kiezen uit de volgende 2 uitbetalingen:

  • Wekelijkse uitbetaling

Als je voor deze optie kiest krijg je alles wat je verkoopt in een week de maandag erop uitbetaald. Bij facturatie kun je dan iedere week je factuur downloaden.

  • Maandelijkse uitbetaling

Als je voor deze optie kiest dan krijg je alles wat je verkoopt in een maand de maand erop rond de 15e uitgekeerd. Bij facturatie kun je dan iedere maand de factuur van de afgesloten maand downloaden.

Evenement beheren

Je kunt jouw evenement aanpassen door in het dashboard bovenin te klikken op evenementen. Je ziet dan jouw aangemaakte evenementen en klikt dan op de naam van het evenement die je wilt aanpassen. Je ziet nu aan de rechterzijde staan mogelijke acties. Deze zullen wij stap voor stap uitleggen.

Bewerken
Als je jouw evenement graag wilt bewerken, klik je hierop. Je kunt dan weer stap voor stap alles doorlopen en aanpassen waar nodig.

Capaciteiten beheren
Wanneer je een maximale capaciteit hebt op locatie, kun je met behulp van deze functionaliteit meerdere ticketsoorten aan elkaar koppelen. Je zult dan in totaal niet meer tickets verkopen dan het aantal wat hier is ingevoerd samen van de 2 ticketsoorten. Zie voorbeeld hieronder:
Ticketsoort
Daarna zie je onderstaande en vink hier aan welke ticketsoorten je aan elkaar wilt koppelen. Geef dan bij max. aantal beschikbare tickets aan hoeveel er samen van de 2 ticketsoorten verkocht mag gaan worden. Klik dan op opslaan en je capaciteit voor deze 2 ticketsoorten is nu samen ingesteld op maximaal 100 tickets.
Ticketsoort

Tijdvakken beheren
Je kunt als eerste aangeven wat het gedrag van de kalender gaat zijn. 

Met behulp van tijdvakken kun je instellen welk ticket soort op welke dag geldig is. En je koppelt hier ook een tijd aan zodat dit ticket alleen geldig is in dit aangemaakte tijdvak.

Tijdvak
Daarna kom je in het volgende scherm. Je kunt hier de periode aangeven waarin de ticket soort in kalender beschikbaar is. Stel hier alle tijdvakken in per ticket soort en geef ook aan hoeveel er beschikbaar zijn per tijdvak.
Tijdvak

Als je opgeslagen hebt zie je daarna dat je tijdvakken succesvol zijn opgeslagen. Mocht je een fout hebben gemaakt kun je op het prullenbak klikken en het tijdslot zal er niet meer tussen staan. Je kunt ook meerdere soortgelijke tijdvakken verwijderen. Vink dan aan: Ja, ik wil toekomstige tijdvakken met dezelfde ticketsoort(en) én start- en eindtijd ook verwijderen.
Ticketsoort

Om de tijdvakken in in de kalender te zien klik je op de button: Bekijk tijdvakken in kalender. Je zult het volgende zien, zie onderstaande afbeelding:
Ticketsoort

Bij de gedrag kalender kun je verschillende functies instellen. Hieronder zijn de functies uitgeled.
Ticketsoort
Bij het klikken op een dag gelijk naar de ticketshop gaan.
Als je deze op Nee zet, worden eerst de tijdvakken voor de dag weergegeven. Dit is vooral handig wanneer je meerdere tijdvakken op 1 dag hebt ingesteld. Als je deze op Ja hebt gezet ga je meteen naar de shop toe.

Scanbaarheid tickets met tijdvakken.
Je kunt hier kiezen of de tickets 10 minuten voor het tijdvak te scannen zijn of de hele dag.

Gedtailleerde beschikbaarheidsindicators.
Je kunt er voor kiezen om de kleuren overeen te laten komen met hoeveel procent tickets er nog beschikbaar zijn. Wil je dit niet, dan kun je er voor kiezen om alleen de kleuren te laten tonen van beschikbaar of niet beschikbaar

Datum toevoegen
Als men niet meerdere tijdvakken op 1 dag mag kiezen kan je deze op Nee zetten. Mag dit wel, dan zet je hem op Ja en kunnen ze meerdere tijdvakken selecteren.

Verkoop-link
Dit is de verkoop URL van je evenement zonder kalender. Deze link kun je plaatsen op je website achter een verkoop button of bijvoorbeeld plaatsen op je social media accounts.

Tijdvakken kalender-link
Dit is de verkoop URL voor de online kalender. Je kunt hier de kleuren zien met welke tickets nog wel of niet beschikbaar zijn. Of hoeveel procent tickets er nog beschikbaar zijn.
Ticketsoort

Tickets scannen in app
Download de GO-tickets scanner-app via de onderstaande knoppen van de Play Store, of zoek op GO-tickets Scanner.

Ticketsoort
Je kunt nu op de mobiele telefoon jouw evenement hier toevoegen. Klik op de telefoon op ‘evenement toevoegen’ en scan de QR code hier.

Het is ook mogelijk om een selectie van ticketsoorten scanbaar te maken in de scanner-app. Standaard staan alle ticketsoorten aan in de app, maar je kunt ervoor kiezen om met een bepaalde telefoon beperkte ticketsoorten te kunnen scannen.

Verkochte tickets
Hier kun je zien hoeveel tickets er zijn verkocht en door wie ze zijn gekocht. Op deze plek kun je ook de ticketkoper opnieuw voorzien van zijn e-ticket.

In de grijze balk kun je handmatig tickets scannen. De code die onder de QR-code staat op de ticket kun je hier handmatig invoeren.

Ticketsoort

De volgende symbolen zijn zichtbaar achter de namen van de verkochte tickets:

TicketsoortTicketsoortTicketsoort Als je hier op klikt kun je de e-ticket opnieuw versturen.

Het icoon zal eerst roze worden, dat betekent dat het bezig is met verzenden. Zodra het ticket is verzonden wordt het icoon groen. Wanneer je je muis beweegt over de icoon, kun je zien wanneer deze precies is verzonden.

TicketsoortAls je hierop klikt kun je de e-ticket downloaden

TicketsoortAls je hierop klikt, kun je een retour aanvragen voor een ticket.
Wij kunnen deze aanvraag accepteren of weigeren. Als wij hem hebben geaccepteerd, dan zal het ticket niet meer zichtbaar zijn

Ticketsoort Als je hierop klikt zal de ticket geblokkeerd worden en hier niet meer zichtbaar zijn

Ticketsoort Als het ticket gescand is dan zal dit bolletje groen worden Ticketsoort

Daarnaast goed om te weten als je op het ordernr. klikt, kun je de gegevens van de ticketkoper aanpassen.

Ticketsoort

Je kunt tickets aan de linkerkant aanvinken Ticketsoort dan komt er een vinkje in te staan Ticketsoort

- Dan kun je kiezen om de tickets te printen / opslaan 

- Of je kunt tickets die gescand zijn op deze manier op ongescand zetten

Scancijfers
Op deze pagina is per periode in te zien hoeveel tickets er per ticketsoort scanbaar zijn, gescand zijn en niet gescand zijn binnen de periode waarin ze geldig zijn. 

Batches beheren
Hier kun je badges maken die je kunt gebruiken als toegangsbewijs voor je bezoekers. Badges bevatten de unieke QR-code van een ticket, plus configureerbare informatie van de bezoeker. Vanaf de 'Verkochte tickets' pagina kun je selecteren voor welke tickets je welke badge wilt printen.

Verkoopcijfers
Als er tickets zijn verkocht dan kun je hier zien in een tabel hoeveel tickets er per dag zijn verkocht. Daarnaast is het ook mogelijk om hier een vergelijking te maken met het jaar ervoor.

Ticketsoort

Bezoekers locaties
Als je het postcode veld als verplicht hebt laten aanzetten dan kun je op een kaart zien waar je ticketverkoper vandaag komt. Wil je hier graag gebruik van maken neem dan contact met ons op om te kijken of het postcode veld is ingesteld voor jouw organisatie.
Ticketsoort

Je kunt de gegevens van jouw evenement exporteren door in jouw dashboard bovenin te klikken op evenementen. Je ziet dan jouw aangemaakte evenementen en klikt dan op de naam van het evenement waarvan je de gegevens wilt exporteren. Je ziet nu aan de rechterzijde staan mogelijke acties. Klik hier onder het kopje Exporteren om de gegevens te exporteren.

  • Bestelgegevens exporteren

Hier kun je de gegevens van je evenement exporteren naar een excel bestand. Je kunt uit- en aanvinken welke gegevens je graag wilt exporteren.

  • Scangegevens exporteren

Deze functie is beschikbaar als je gescand hebt op je evenement. Je kunt dan de gegevens exporteren naar een excel bestand. Je kunt dan goed zien wie er is gescand en hoe laat. Heb je ook uitgescant? Dan zul je ook kunnen zien hoe lang iemand binnen is geweest.

  • Back-up lijst printen

Wil je graag een back-up lijst van alle ticket kopers dan kun je die hier openen en afdrukken. Dit bestand zal op alfabetische volgorde staan en kun je handmatig afvinken wie er is geweest.

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze