Stappenplan
- Basisgegevens
Plaats allereerst de basisgegevens over jouw evenement in het dashboard. Denk hierbij aan wanneer het evenement plaatsvindt, hoe laat en waar.
- Ticketsoorten
Je kunt zoveel verschillende ticketsoorten aanmaken als je zelf wil. Geef de tickets een naam en een korte beschrijving, hiermee geef je ieder ticket een persoonlijke touch. Daarnaast kun je ook verschillende headers toevoegen per ticket soort.
- Invoeren kortingcodes
Wanneer je met kortingscodes werkt kan je deze hier toevoegen.
- Ticket opmaak
Wil je graag een nog betere persoonlijke touch geven aan al jouw ticket soorten, laad dan een eigen afbeelding in. Deze is zichtbaar aan de bovenkant van het e-ticket. Ook het toevoegen van een sponsor afbeelding onderaan het ticket is tijdens deze stap mogelijk. Daarnaast kun je hier ook aangeven of de start- en einddatum wel of niet zichtbaar moet zijn op de e-ticket.
- Extra vragen
Wil je graag wat extra marketing informatie uitvragen,dan stel je hier jouw extra vragen. Dit doe je door te kiezen voor vrije invoer of voor dropdown. Stel per vraag in of deze verplicht is of niet.
- Controleren en opslaan
Alles wat je in de vorige stappen hebt ingevoerd zie je nu overzichtelijk voorbij komen. Controleer of alles goed staat en sla je evenement op. Goed om te weten je kunt je evenement altijd weer aanpassen!
Hoe werkt het systeem voor de bezoeker?
Wanneer de ticket kopers op jouw URL heeft geklikt, komen zij in ons gebruiksvriendelijke bestelproces. Hier kunnen zij makkelijk en snel het ticket bestellen en betalen. Deze ticketgelden komen binnen op onze 3de partij Mollie Payments waardoor jouw inkomsten altijd veilig zijn.
Zodra de betaling is geslaagd, ontvangen de ticket kopers een e-ticket (orderbevestiging) in hun mailbox. Deze e-tickets kunnen bij aanvang van het evenement via telefoon of print getoond worden. Ieder ticket is voorzien van een unieke QR-code en is éénmalig scanbaar.