Handleiding

Handleiding van GO-tickets waarin alle mogelijkheden staan beschreven.

FAQ gefilterd op de tag: Dashboard

Dashboard
  • Naam Organisatie 

Dit is die naam van jullie organisatie die ook op de orderbevestiging onderin komt te staan.

  • Logo

De afbeelding die hier is toegevoegd komt terug bovenaan de orderbevestiging. Wil je deze afbeelding wijzigen, stuur dan een mail naar ons en wij zullen dit voor je aanpassen.

  • Contactpersoon 

Dit is de enige persoon die wijzigingen aan ons mag doorgeven. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Straat + huisnummer
  • Postcode
  • Plaats

Mochten wij ooit iets opsturen dan wordt het naar dit adres gestuurd.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • E-mail
  • Telefoon

Als er vragen binnenkomen van ticketkopers zullen wij deze doosturen naar de gegevens die hier staan. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Rekeningnummer (IBAN)
  • Rekeninghouder

Wil je graag jouw rekeningnummer wijzigen klik dan op Bankrekening wijzigen. Je kunt hier zelf een ander rekeningnummer met rekeninghouder naam invoeren. Controleer na opslaan altijd even of het juiste rekeningnummer is opgeslagen. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Algemene voorwaarden URL

Je kunt algemene voorwaarden toevoegen aan de ticketshop. De algemene voorwaarden dien je zelf op te stellen en te plaatsen op je eigen website. Daarna kun je ons een mail sturen met de algemene voorwaarden link. Deze zullen wij op organisatieniveau toevoegen, dit geldt dan voor al je evenementen. De ticketkoper moet eerst akkoord gaan met de algemene voorwaarden alvorens ze over kunnen gaan tot betaling.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Kvk-nummer
  • Btw-nummer
  • Standaard btw-tarief
  • Klantfactuurnr. formaat

Voor zakelijke klanten is het mogelijk om de factuurmodule aan te zetten. Wil je graag de factuurmodule aan hebben dan mag je ons hierover mailen met de bovenstaande gegevens. Wij zullen dan de factuurmodule aanzetten, de ticketkoper krijgt dan bij zijn orderbevestiging een link naar de factuur.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Uitbetaalfrequentie

Standaard staat de uitbetaling op maandelijks. Dit betekent dat je, alles wat je de maand ervoor verkocht hebt, de 15 e van de maand uitbetaald krijgt. Wil je graag iedere week over je ticketgelden beschikken dan kun je dit doorgeven aan ons. Je zult dan elke maandag worden uitbetaald. Wij zullen je dan op de wekelijkse lijst van uitbetaling zetten, dit is geheel kosteloos.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

  • Geboortedatum
  • Postcode (als deze aanstaat kun je zien waar jouw ticketkoper vandaan komt)
  • Telefoonnummer
  • Geslacht

Deze velden staan standaard uit. De reden hiervan is dat ticketkopers sneller online tickets bestellen wanneer ze minder moeten invullen. Wil je toch graag 1 van bovenstaande velden activeren geef dit aan ons door. Let wel op dat het dan een verplicht veld voor de ticketkoper is.

  • Toegestane betaalmethodes

De standaard betaalmogelijkheid is iDEAL, hier zitten geen extra kosten aan verbonden. 

Heb je ook ticketkopers uit het buitenland dan kun je bij ons kiezen voor buitenlandse betaalmogelijkheden. Wij kunnen de volgende betaalmethodes activeren:

  • Creditcard (+1,8% binnenland en +2,8% buitenland)
  • Bancontact / Mistercash (hier zitten geen extra kosten aan verbonden)
  • SofortBanking (+0,9%)
  • PayPal 

De kosten worden altijd doorberekend naar de ticketkoper, dat is een x aantal % over de ticketprijs. Wil je gebruik maken van één of meerdere betaalmogelijkheden? Neem dan contact met ons op. 

  • Hoe kan ik sub-tickets gebruiken?

Maak je bijvoorbeeld gebruik van munten tickets of parkeerkaarten? Dan zorgen sub-tickets voor een mooie toegevoegde waarde in de ticketshop. Je kunt hierbij een ticketsoort koppelen aan een ander ticketsoort. 

Stel je voor dat je alleen een parkeerkaart mag kopen als je ook een entreeticket koopt. Dan kun je dit hier heel gemakkelijk invoeren.

In onderstaande afbeelding zie je dus aangevinkt 1 entree ticket en daaronder de sub-ticket parkeerkaart.

 Parkeerkaart toevoegen

  • Kan PartyPay per evenement aangezet worden?

Ja, wij hebben een samenwerking met Partypay.nl, een innovatieve en efficiënte betaaloplossing speciaal ontworpen voor festivals en evenementenlocaties. PartyPay kan eenvoudig per evenement worden geactiveerd, zodat het flexibel inzetbaar is voor jouw specifieke behoeften.

Voordelen van PartyPay:

  • Snelle en soepele betalingen: PartyPay versnelt de afhandelingssnelheid bij bars, foodtrucks en andere verkooplocaties, waardoor lange wachtrijen worden verminderd.
  • Volledig contactloos: De oplossing ondersteunt contactloze betalingen, wat niet alleen veilig en hygiënisch is, maar ook aansluit bij de voorkeuren van moderne bezoekers.
  • Inzicht in transacties: Organisatoren krijgen toegang tot real-time rapportages, zodat je altijd zicht hebt op omzet en trends tijdens het evenement.
  • Minder cashmanagement: Met PartyPay heb je minder te maken met contant geld, wat zorgt voor een veiligere werkomgeving en minder administratie achteraf.
  • Gebruiksvriendelijk voor bezoekers: Het systeem is eenvoudig te gebruiken voor bezoekers, wat bijdraagt aan een positieve ervaring tijdens jouw evenement.

Door deze voordelen biedt PartyPay een moderne oplossing die jouw evenement niet alleen efficiënter maakt, maar ook een betere ervaring biedt aan je bezoekers. Neem contact met ons op voor meer informatie of om PartyPay voor jouw volgende evenement te activeren!

  • Kan BCC mail ontvangen van iedere bestelling?

Je kunt ervoor kiezen om een BCC mail te ontvangen van iedere geplaatste bestelling van je evenement.

  • Administratiekosten per automatisch ticket

Dit zijn de kosten voor een online gekocht ticket. De kosten voor iDEAL zitten hierbij in. 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Administratiekosten per handmatig toegevoegd ticket

Dit zijn de kosten voor een handmatig aangemaakt ticket. Een handmatige ticket is een ticket die jij als beheerder hebt aangemaakt in het dashboard of als beheerder in de online shop door de betaling over te slaan.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Administratiekosten per gratis ticket

Dit zijn de kosten voor een gratis ticket. Een gratis ticket is een ticket waar geen betaling aan zit gekoppeld. Denk bijvoorbeeld aan een ticket die op 0,00 staat of een ticket die gekocht is met 100% korting via een kortingscode.

  • Bestaande gebruikers

Je ziet hier de naam, het e-mailadres en de rol van de bestaande gebruikers. Wil je graag iemand als gebruiker toevoegen geef dit dan aan ons door, wij zullen ervoor zorgen dat de nieuwe gebruiker een activatie link ontvangt. Daar waar het ✔  achter staat is de hoofdgebruiker en contactpersoon in het systeem.

Beheerder: Deze heeft toegang tot alle opties in het dashboard. 

Ticketinspecteur: Deze heeft alleen toegang om de evenementen in te zien en om de QR code voor het scannen te kunnen inscannen.

ISO 9001 & 27001 gecertificeerd

Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.

Meer over onze werkwijze