Handleiding van GO-tickets waarin alle mogelijkheden staan beschreven.
Je kunt jouw evenement aanpassen door in het dashboard bovenin te klikken op evenementen. Je ziet dan jouw aangemaakte evenementen en klikt dan op de naam van het evenement die je wilt aanpassen. Je ziet nu aan de rechterzijde staan mogelijke acties. Deze zullen wij stap voor stap uitleggen.
Bewerken
Als je jouw evenement graag wilt bewerken, klik je hierop. Je kunt dan weer stap voor stap alles doorlopen en aanpassen waar nodig.
Capaciteiten beheren
Wanneer je een maximale capaciteit hebt op locatie, kun je met behulp van deze functionaliteit meerdere ticketsoorten aan elkaar koppelen. Je zult dan in totaal niet meer tickets verkopen dan het aantal wat hier is ingevoerd samen van de 2 ticketsoorten. Zie voorbeeld hieronder:
Daarna zie je onderstaande en vink hier aan welke ticketsoorten je aan elkaar wilt koppelen. Geef dan bij max. aantal beschikbare tickets aan hoeveel er samen van de 2 ticketsoorten verkocht mag gaan worden. Klik dan op opslaan en je capaciteit voor deze 2 ticketsoorten is nu samen ingesteld op maximaal 100 tickets.
Tijdvakken beheren
Je kunt als eerste aangeven wat het gedrag van de kalender gaat zijn.
Met behulp van tijdvakken kun je instellen welk ticket soort op welke dag geldig is. En je koppelt hier ook een tijd aan zodat dit ticket alleen geldig is in dit aangemaakte tijdvak.
Daarna kom je in het volgende scherm. Je kunt hier de periode aangeven waarin de ticket soort in kalender beschikbaar is. Stel hier alle tijdvakken in per ticket soort en geef ook aan hoeveel er beschikbaar zijn per tijdvak.
Als je opgeslagen hebt zie je daarna dat je tijdvakken succesvol zijn opgeslagen. Mocht je een fout hebben gemaakt kun je op het prullenbak klikken en het tijdslot zal er niet meer tussen staan. Je kunt ook meerdere soortgelijke tijdvakken verwijderen. Vink dan aan: Ja, ik wil toekomstige tijdvakken met dezelfde ticketsoort(en) én start- en eindtijd ook verwijderen.
Om de tijdvakken in in de kalender te zien klik je op de button: Bekijk tijdvakken in kalender. Je zult het volgende zien, zie onderstaande afbeelding:
Bij de gedrag kalender kun je verschillende functies instellen. Hieronder zijn de functies uitgeled.
Bij het klikken op een dag gelijk naar de ticketshop gaan.
Als je deze op Nee zet, worden eerst de tijdvakken voor de dag weergegeven. Dit is vooral handig wanneer je meerdere tijdvakken op 1 dag hebt ingesteld. Als je deze op Ja hebt gezet ga je meteen naar de shop toe.
Scanbaarheid tickets met tijdvakken.
Je kunt hier kiezen of de tickets 10 minuten voor het tijdvak te scannen zijn of de hele dag.
Gedtailleerde beschikbaarheidsindicators.
Je kunt er voor kiezen om de kleuren overeen te laten komen met hoeveel procent tickets er nog beschikbaar zijn. Wil je dit niet, dan kun je er voor kiezen om alleen de kleuren te laten tonen van beschikbaar of niet beschikbaar
Datum toevoegen
Als men niet meerdere tijdvakken op 1 dag mag kiezen kan je deze op Nee zetten. Mag dit wel, dan zet je hem op Ja en kunnen ze meerdere tijdvakken selecteren.
Verkoop-link
Dit is de verkoop URL van je evenement zonder kalender. Deze link kun je plaatsen op je website achter een verkoop button of bijvoorbeeld plaatsen op je social media accounts.
Tijdvakken kalender-link
Dit is de verkoop URL voor de online kalender. Je kunt hier de kleuren zien met welke tickets nog wel of niet beschikbaar zijn. Of hoeveel procent tickets er nog beschikbaar zijn.
Tickets scannen in app
Download de GO-tickets scanner-app via de onderstaande knoppen van de Play Store, of zoek op GO-tickets Scanner.
Je kunt nu op de mobiele telefoon jouw evenement hier toevoegen. Klik op de telefoon op ‘evenement toevoegen’ en scan de QR code hier.
Het is ook mogelijk om een selectie van ticketsoorten scanbaar te maken in de scanner-app. Standaard staan alle ticketsoorten aan in de app, maar je kunt ervoor kiezen om met een bepaalde telefoon beperkte ticketsoorten te kunnen scannen.
Verkochte tickets
Hier kun je zien hoeveel tickets er zijn verkocht en door wie ze zijn gekocht. Op deze plek kun je ook de ticketkoper opnieuw voorzien van zijn e-ticket.
In de grijze balk kun je handmatig tickets scannen. De code die onder de QR-code staat op de ticket kun je hier handmatig invoeren.
De volgende symbolen zijn zichtbaar achter de namen van de verkochte tickets:
Als je hier op klikt kun je de e-ticket opnieuw versturen.
Het icoon zal eerst roze worden, dat betekent dat het bezig is met verzenden. Zodra het ticket is verzonden wordt het icoon groen. Wanneer je je muis beweegt over de icoon, kun je zien wanneer deze precies is verzonden.
Als je hierop klikt kun je de e-ticket downloaden
Als je hierop klikt, kun je een retour aanvragen voor een ticket.
Wij kunnen deze aanvraag accepteren of weigeren. Als wij hem hebben geaccepteerd, dan zal het ticket niet meer zichtbaar zijn
Als je hierop klikt zal de ticket geblokkeerd worden en hier niet meer zichtbaar zijn
Als het ticket gescand is dan zal dit bolletje groen worden
Daarnaast goed om te weten als je op het ordernr. klikt, kun je de gegevens van de ticketkoper aanpassen.
Je kunt tickets aan de linkerkant aanvinken dan komt er een vinkje in te staan
- Dan kun je kiezen om de tickets te printen / opslaan
- Of je kunt tickets die gescand zijn op deze manier op ongescand zetten
Scancijfers
Op deze pagina is per periode in te zien hoeveel tickets er per ticketsoort scanbaar zijn, gescand zijn en niet gescand zijn binnen de periode waarin ze geldig zijn.
Batches beheren
Hier kun je badges maken die je kunt gebruiken als toegangsbewijs voor je bezoekers. Badges bevatten de unieke QR-code van een ticket, plus configureerbare informatie van de bezoeker. Vanaf de 'Verkochte tickets' pagina kun je selecteren voor welke tickets je welke badge wilt printen.
Verkoopcijfers
Als er tickets zijn verkocht dan kun je hier zien in een tabel hoeveel tickets er per dag zijn verkocht. Daarnaast is het ook mogelijk om hier een vergelijking te maken met het jaar ervoor.
Bezoekers locaties
Als je het postcode veld als verplicht hebt laten aanzetten dan kun je op een kaart zien waar je ticketverkoper vandaag komt. Wil je hier graag gebruik van maken neem dan contact met ons op om te kijken of het postcode veld is ingesteld voor jouw organisatie.
Je kunt de gegevens van jouw evenement exporteren door in jouw dashboard bovenin te klikken op evenementen. Je ziet dan jouw aangemaakte evenementen en klikt dan op de naam van het evenement waarvan je de gegevens wilt exporteren. Je ziet nu aan de rechterzijde staan mogelijke acties. Klik hier onder het kopje Exporteren om de gegevens te exporteren.
Bestelgegevens exporteren
Hier kun je de gegevens van je evenement exporteren naar een excel bestand. Je kunt uit- en aanvinken welke gegevens je graag wilt exporteren.
Scangegevens exporteren
Deze functie is beschikbaar als je gescand hebt op je evenement. Je kunt dan de gegevens exporteren naar een excel bestand. Je kunt dan goed zien wie er is gescand en hoe laat. Heb je ook uitgescant? Dan zul je ook kunnen zien hoe lang iemand binnen is geweest.
Back-up lijst printen
Wil je graag een back-up lijst van alle ticket kopers dan kun je die hier openen en afdrukken. Dit bestand zal op alfabetische volgorde staan en kun je handmatig afvinken wie er is geweest.
Jouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.
Meer over onze werkwijze